نشست جمعي از فرهنگيان يزد با نماينده ولي فقيه

یزدفردا :به مناسبت هفته معلم جمعي از فرهنگيان يزد با نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد ديدار كردند.
به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش استان يزد همزمان با آخرين روز از هفته معلم جمعي از فرهنگيان مقطع متوسطه از نواحي يك و دو يزد با نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد ديدار كردند.
در اين ديدار نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد با گراميداشت ياد و خاطره شهداي فرهنگي و استاد شهيد مطهري به ارزش و جايگاه معلمي در جوامع بشري اشاره كرد و گفت معلمي در همه جوامع بشري و در همه مكاتب داراي جايگاه و ارزش فوق العاده و خاصي است.
حجت الاسلام و المسلمين صدوقي عظمت و جايگاه معلمي را به خاطر عظمت و جايگاه علم دانست و افزود حيات علم وابسته تعليم و تعلم است و اگر معلم نباشد تعليم و تعلم نيز در كار نيست و علم به فراموشي مي رود و ارتباط جامعه با گذشته و تجربيات بس عظيمش قطع مي شود.
نماينده ولي فقيه با اشاره به آياتي از قران كريم افزود خداوند معلمي را صفت خود مي خواند و اين صفت را مقدم به صفت خلقت ذكر كرده است و نه تنها در ايجاد و خلقت ، خود را معلم مي خواند بلكه در مرحله بعثت وهدايت هم خداوند خودش را معلم مي خواند.
امام جمعه يزد گفت صفت معلمي خداوند همراه با كلمه رب آمده است و رب يعني مربي بودن و كار معلم مربيگري است و هدف تعليم و تربيت پرورش و تهذيب نفس است و معلمين بايد به اين مهم توجه داشته باشند كه تربيت و تهذيب را نمي شود از آموزش جدا كرد. تربيت وظيفه خطير همه معلمان است.
محمد علي صدوقي توجه به مراكز تربيت معلم و منظور نمودن بالاترين امتيازها براي جذب معلمين را مورد تاكيد قرار داد و افزود بهترين امكانات جامعه بايد در اختيار معلمان قرار بگيرد. چرا كه آنان سازنده فرداي جامعه و مسئول تربيت فرزندان اين سرزمينند.
امام جمعه يزد از حضور و مشاركت خيرين در احداث و تكميل فضاهاي آموزشي و پرورشي قدرداني كرد و افزود اگر مردم بودجه اي مي آوردند و مشاركت دارند اين موضوع نبايد مشاركت دولت را كم كند بلكه حداقل بايد به همين اندازه دولت نيز اعتبار اختصاص دهد.
نماينده ولي فقيه بر هر چه باشكوه تر برگزار شدن نماز جماعت مدارس و فعاليت هاي قرآني تاكيد كرد و افزود قران نور و گره گشا است و نماز و قرآن بايد در راس فعاليت هاي مدارس باشد.
مديركل آموزش و پرورش استان يزد نيز در اين مراسم گزارشي از برنامه هاي هفته بزرگداشت مقام معلم را ارائه كرد و حضور ادارات و نهادها و گروه هاي مردمي در اجراي بزرگداشت هفته معلم، توجه به بازنشستگان را محور برنامه هاي بزرگداشت هفته معلم در سال جاري ذكر كرد.
محمدكاظم رحيمي نژاد نسل آينده معلم را از آن معلم مولف و محقق دانست و گفت معلمي در آينده موفق است که دست به قلم باشد و آثار قلمي و كلامي او مبتني بر تحقيق و پژوهش باشد.
در ادامه اين مراسم 4 تن از نمايندگان فرهنگيان نقطه نظرات و پيشنهادات خود را در خصوص مسائل و مشكلات فرهنگيان عنوان كردند.
ضروت تشکیل ستاد دائمی پاسداشت معلم ، افزايش سهم آموزش و پرورش از اعتبارات استاني، فراهم آوردن زمينه بهره مندي و انس با قرآن، فراهم آوردن زمينه بهره مندي از تجارب پيشكسوتان، اختصاص روزي به بازنشستگان، عيادت از بيماران فرهنگي بويژه بازنشستگان، عنايت به دانش آموزان بي بضاعت، توجه به مقام معلم در فيلم هاوبرنامه اي صداوسيما، معرفي معلمين در رسانه ملي، جلوگيري از فعاليت هاي موازی فوق برنامه و فرهنگي تداوم بهره مندي فرهنگيان از وام سفر رياست جمهوري از مهمترين مواردي بود كه توسط نمايندگان فرهنگيان در اين نشست عنوان شد.
در حاشيه اين مراسم از 2 معلم هنرمند استان كه آقايان ميرزائيان و حج فروش كه سرود شهادت صدوقي را ساخته بودند تجليل شد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا